IN live

Sterk vår for Odeon-kinoene

Publisert Sist oppdatert

Det har vært en svært god vår for Odeon-kinoene. Besøket er opp hele 75 prosent sammenlignet med fjoråret, ifølge kinokjeden.

– Minecraft-filmen ble et fenomen, og popkornbøtter med bamser og Star Wars-motiver har blitt samlerobjekter, sier markedssjef Jens André Myren i en pressemelding.

Siden 1. april har over 350.000 publikummere besøkt en Odeon-kino. Barnefilmer som En Minecraft Film» og Lilo & Stitch» har vært store trekkplastre, sammen med Mission: Impossible» og kino-nostalgi blant unge voksne.

Det har vært en svært god vår for Odeon-kinoene. Besøket er opp hele 75 prosent sammenlignet med fjoråret, ifølge kinokjeden.

– Minecraft-filmen ble et fenomen, og popkornbøtter med bamser og Star Wars-motiver har blitt samlerobjekter, sier markedssjef Jens André Myren i en pressemelding.

Siden 1. april har over 350.000 publikummere besøkt en Odeon-kino. Barnefilmer som En Minecraft Film» og Lilo & Stitch» har vært store trekkplastre, sammen med Mission: Impossible» og kino-nostalgi blant unge voksne.

Kjeden har stor tro på videre besøkssuksess i sommer, med kommende storfilmer som F1» med Brad Pitt, Jurassic World: Rebirth», Elio» og Fantastic 4».

Odeon kino AS driver kinoer i ti norske byer. Selskapet er en del av Nordens største kinokonsern med 30 millioner årlige besøkende. I tillegg til filmopplevelser satser Odeon også på samarbeid med kommuner og utbyggere for å utvikle kinotilbud over hele landet.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador