IN live

Oppgangen fortsetter for Orkla

Publisert Sist oppdatert

Merkevaregiganten Orkla økte resultatet før skatt med 28 prosent i første kvartal sammenlignet med samme periode i fjor.

Selskapet tjente 2,2 milliarder før skatt, viser en børsmelding
fredag.

Konsernsjef Nils K. Selte i Orkla sier i børsmeldingen at han er fornøyd med at Orklas porteføljeselskaper fortsetter å øke resultatet, og viser særlig til salget av selskapets vannkraftporteføljen og undertøysmerket Pierre Robert.

Merkevaregiganten Orkla økte resultatet før skatt med 28 prosent i første kvartal sammenlignet med samme periode i fjor.

Selskapet tjente 2,2 milliarder før skatt, viser en børsmelding
fredag.

Konsernsjef Nils K. Selte i Orkla sier i børsmeldingen at han er fornøyd med at Orklas porteføljeselskaper fortsetter å øke resultatet, og viser særlig til salget av selskapets vannkraftporteføljen og undertøysmerket Pierre Robert.

– Salget av vannkraften og Pierre Robert Group markerer viktige steg i å forenkle vår portefølje, sier Selte.

Orkla står bak flere kjente merkevarer i norske matbutikker, deriblant Toro og Grandiosa.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador