IN live

Telenor ber om utsatt frist i nødnummertrøbbelet

Publisert Sist oppdatert

Telenor har bedt om utsatt frist for å komme med sin tilbakemelding til Nkom etter trøbbelet med nødnummeret i fjor høst.

Det opplyser Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom).

Fire ganger høsten 2024 var nødnumrene helt eller delvis utilgjengelige i store deler av landet.

Telenor har bedt om utsatt frist for å komme med sin tilbakemelding til Nkom etter trøbbelet med nødnummeret i fjor høst.

Det opplyser Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom).

Fire ganger høsten 2024 var nødnumrene helt eller delvis utilgjengelige i store deler av landet.

Nkom har varslet et gebyr på 50 millioner kroner til Telenor. I et tilsyn avdekket Nkom en rekke overtredelser av ekom-loven og andre lover knyttet til nødnummertjenesten.

Opprinnelig skulle Telenor innen 17. mars gi en tilbakemelding på gebyret og tilsynsrapporten, men har fått fristen utsatt til 21. mars.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador