IN live

Amedia-resultatet kraftig opp i fjor

Publisert Sist oppdatert

Amedia fikk et overskudd før skatt på 182 millioner kroner i fjor – opp fra 43 millioner kroner året før.

Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden, skriver mediekonsernet i en pressemelding.

Brutto driftsresultat (EBITDA) endte på 390 millioner kroner i fjor, opp fra 287 millioner kroner i 2023.

Amedia fikk et overskudd før skatt på 182 millioner kroner i fjor – opp fra 43 millioner kroner året før.

Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden, skriver mediekonsernet i en pressemelding.

Brutto driftsresultat (EBITDA) endte på 390 millioner kroner i fjor, opp fra 287 millioner kroner i 2023.

Resultatet er i liten grad preget av oppkjøpet av Berlingske Media, som skjedde først mot slutten av fjoråret.

– Berlingske Media består av de solide og velrenommerte avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor, og sammen med de norske avisene, styrker de Amedia i en tid der redaksjonelle medier er under press, sier konsernsjef Anders Opdahl.

Inntektene var i 2024 på 4 milliarder kroner (4,1 milliarder kroner i 2023). Amedias driftskostnader ble i 2024 redusert med 216 millioner kroner.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador