Innleid IT-ansatt på Stortinget tiltalt for svindel

En tidligere innleid IT-ansatt på Stortinget er tiltalt etter at 49 personer og banker skal ha blitt påført tap eller risiko for tap på minst 14 millioner kroner.

En tidligere innleid IT-ansatt på Stortinget er tiltalt for å ha vært del av en svindelgruppe.
Publisert

Ifølge tiltalen pågikk bedrageriet fra mars til juli i 2024 og påførte de fornærmede og banker tap, eller fare for tap, på minst 14 millioner kroner.

Ifølge VG har mannen særlig bidratt med å bruke ulike systemer for masseutsendelse av tekstmeldinger.

Ifølge tiltalen pågikk bedrageriet fra mars til juli i 2024 og påførte de fornærmede og banker tap, eller fare for tap, på minst 14 millioner kroner.

Ifølge VG har mannen særlig bidratt med å bruke ulike systemer for masseutsendelse av tekstmeldinger.

Ifølge tiltalen har 49 personer blitt lurt av den organiserte kriminelle gruppen til å gi dem tilgang til nettbank eller andre sensitive opplysninger.

Mannens forsvarer, advokat Marijana Lozic, ønsker ikke å kommentere saken.

(©NTB)

Bjeffet frem av Labrador