-
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
-
OpenAIs billiondrøm vakler: Kan utsette børsnotering
-
Zelenskyj varsler 40 intense dager
-
Apple hever prisene – aksjen stuper
-
Høyesterett avviser Norwegian-anke – tar tap på 730 millioner kroner
-
Oman avviser transittavgift i Hormuzstredet
-
Microns megarapport bringer AI-rallyet tilbake på sporet
-
Soiltech sikrer storkontrakt på sokkelen
-
Oljetanker gjennom Hormuzstredet tross iranske trusler
-
Eide: Jordskjelvet forverrer krisen i Venezuela
-
Innleid IT-ansatt på Stortinget tiltalt for svindel
-
Sammenligner KI med djevelen
-
SAS-streiken avverget etter tøff mekling
-
Oljeprisen stuper – laveste pris siden Iran-krigen brøt ut
-
Professor Ragnar Torvik om skatteforslaget: – Veldig, veldig bra
Aksjer
(+) Ukens aksje uke 43 – vi prøver å hente 5-6% her også neste uke!
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
Sist uke hadde vi NOD som ukens aksje. Etter en vwap på 96,20 kroner – kunne vi se 100 tallet intradag Torsdag. Kommende uke er tallslipp i NOD som kan gi store bevegelser begge veier, er skuffelsen tatt ut? Kommende uke tar vi inn en ny aksje der man kan hente noen prosenter på!
Oslo Børs har vært en finurlig skue siste tiden – i takt med voldsomme svingninger i oljepris har pengestrømmene gått mellom teknologi og oljerelatert rimelig hyppig.
Jeg har en hypotese om hva som vil skje de to neste ukene selvom man er veldig bearish på olja. Les begrunnelsen her.
Ukens aksje uke 43 – Aker BP
Det reneste oljespillet på Oslo Børs. Vi trakk frem Aker BP på 220 kroner for om lag 3-4 uker siden. Aksjen gikk helt til 247 kroner. Der meldte jeg at man burde kjøpe NAS på 10,80 og selger Aker BP over 245 kr.
Det ble en innertier.
Nå handles Aker BP 16-18 kroner lavere pr aksje og avsluttet svakt til 229 kroner Fredag kveld.
Sentimentet i oljerelatert er meget svakt om dagen. Jeg tror det er rom for mer nedside i Aker BP.
Jeg tror et angrep på Iran vil komme nattestid – det betyr at det kan lønne seg å eie Aker BP ved close om kvelden og selge på rundt open om morgenen. Da er man direkte eksponert mot et angrep som kan sende både oljeprisen og Aker BP opp mye.
Aker BP stor andel olje
Grunnen for at jeg foretrekker Aker BP forran Vår Energi handler om tracrecord. Investornytt var første medium som avslørte at Jotun kom til å bli utsatt.
Slike ting skaper mindre tillit i investormarkedet. Aker BP på sin side har en mer eller mindre prikkfri trackrecord. Vår Eergi har også en betydelig høyere gassandel, og vil ikke få samme utsalg på oljepris som Aker BP.
Mitt råd nå, selg Vår Energi rundt 36 kroner og plukk den tilbake på 32 kroner om 3-8 uker.
Aker BP kjøper jeg nå rundt 230 kroner, med et target på 256 kroner aksjen ila 2-6 uker.
Torbjørn Kjus skrev 10. augsut et lelserinnlegg om Aker BP hos Investornytt.
Dette er verd å lese for dere som ikke vil investere i olje pga miljø.
Ukens aksje blir derfor Aker BP!
Nylige artikler
Apple hever prisene på Mac, iPad og Vision Pro etter brikkemangel – aksjen stuper
Høyesterett avviser Norwegian-anke – tar tap på 730 millioner kroner
Oman avviser transittavgift i Hormuzstredet
Microns megarapport bringer AI-rallyet tilbake på sporet
Sikrer storavtale på norsk sokkel – investerer tungt i nytt utstyr
Oljetanker gjennom Hormuzstredet tross iranske trusler
Eide om jordskjelvet: – Forverrer situasjonen til en hardt prøvet befolkning
Mest leste artikler
Ukens aksje: Norsk AI-case med eventyrlig oppside
Circio Holding-aksjen kan snu opp: teknisk kjøpssignal for CRNA etter wedge-brudd
Svensk mikrocap med tredoblingspotensial
Desert Control-aksjen kan ha bunnet ut: teknisk analyse av DSRT og mulig oppside
Xoma utvider samarbeidet med Boliden og tester FLOW-teknologi på tungmetallvann
Bitcoin i ny kritisk fase: teknisk analyse peker mot 50.000 dollar
Skattekommisjonens kortslutning