Utbytteportefølje
(+) Analyse av 2020 Bulkers del 2
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
I del 1 av analysen av 2020 Bulkers så vi nærmere på flåten og fakta om de ulike skipene. Vi så også på hva bulk frakt er og hvordan det fungerer. I dag skal vi fullføre analysen av flåten, se litt på utbytte nivå for 2024 og 2025 og hva man kan forvente!
I første saken gikk vi såvidt gjennom flåten til selskapet, del 1 kan du lese her.
Flåteanalyse forts:
Rater: Index linked + premium + scrubber benefit
SHIP NAME: BULK SHANGHAI
OWNER: 2020 BULKERS SHANGHAI INC. (IMO Company No. 42457449)
FLAG. LIBERIA
IMO No: 9849320
YARD NEW TIMES SHIPYARD, JINGJIANG CITY, JIANGSU, CHINA
TBD (Delivery) 11/11/2019
Rater: Index linked + premium + scrubber benefit
SHIP NAME: BULK SHANGHAI
OWNER: 2020 BULKERS SHANGHAI INC. (IMO Company No. 42457449)
FLAG. LIBERIA
IMO No: 9849320
YARD NEW TIMES SHIPYARD, JINGJIANG CITY, JIANGSU, CHINA
TBD (Delivery) 11/11/2019
Rater: US$20,672 + scrubber benefit (1 Dec 2023 – 31 Mar 2024), index-linked + premium + scrubber benefit thereafter
SHIP NAME: BULK SYDNEY
OWNER: 2020 BULKERS SYDNEY INC. (Company IMO No. 4249561)
FLAG. LIBERIA
IMO No: 9849758
YARD NEW TIMES SHIPYARD, JINGJIANG CITY, JIANGSU, CHINA
TBD (Delivery) 22/01/2020
Rater: Index linked + premium + scrubber benefit
SHIP NAME: BULK SAO PAULO
OWNER: 2020 BULKERS SAO PAULO INC. (Company IMO No. 4249574)
FLAG. LIBERIA
IMO No: 9849760
YARD NEW TIMES SHIPYARD, JINGJIANG CITY, JIANGSU, CHINA
TBD (Delivery) 04/2020 *Contract Delivery
Rater: US$16,008 + scrubber benefit (1 Jan 2024 – 31 Mar 2024), index-linked + premium + scrubber benefit thereafter.
SHIP NAME: BULK SANTOS
OWNER: 2020 BULKERS SANTOS INC. (Company IMO No. 4249588)
FLAG. LIBERIA
IMO No: 9849772
YARD NEW TIMES SHIPYARD, JINGJIANG CITY, JIANGSU, CHINA
TBD (Delivery) 05/2020 *Contract Delivery
Utbytte
Hvordan påvirker ratene utbytter fra 2020 Bulkers?
Til nå i år har selskapet betalt ut følgende utbytter.
Vi har nylig sett på ratene til de åtte forskjellige skipene.
Snittet nå ligger rundt 20,000 pr skip. Som vi ser i grafen over her indikerer det 18 % av selskapets verdi i utbytter.
I del 3 skal vi se på hva som er driverene i tørrbulkmarkedet og hvordan man kan forutse disse før alle andre!