-
Trump får medhold om hurtigdeportasjon
-
Tek-gigantene truer Norges digital suverenitet
-
Industrien får høyere nettleie fra neste år
-
IMO: Evakurerer 11.000 sjøfolk gjennom Hormuzstredet
-
Ny rapport om unge: – En generasjon som ønsker å stå på egne bein
-
Flatt på Oslo Børs – Hydro ned 4,5 prosent
-
Stor trafikk gjennom Hormuzstredet
-
Rapport: Norske bedrifter henter 140 milliarder fra Equinor
-
Hetebølgen gir strømprissjokk i Europa – også Norge rammes
-
Hurtigruten har fullført refinansiering i milliardklassen
-
Skepsisen til å ta imot flyktninger og asylsøkere øker
-
Krasjlanding for SpaceX – falt over 16 prosent
-
USA opphever sanksjoner mot iransk olje i 60 dager
-
Vil utvide ordningen med aksjesparekonto
-
Hjemløsheten øker for første gang siden 2012
Aksjer
(+) Denne aksjen får luft under vingene neste tiden!
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
Det er onsdag og vi har funnet en ny aksje som kan få en luftig flytur neste tiden. Årsakene til dette er svært sammensatt, men i all hovedsak handler det om å se på historien og utviklingen selskapet har gjennomgått.
De av dere som leser hos oss fikk med seg oppturen til Harmonychain mandag og tirsdag. Opp over 40% siden fredag. Jeg tror denne aksjen kan stige 30-40% neste tiden og volumet vil tilta.
Aksjen vi nå skal omtale har jeg god kjennskap til. Det har vært en berg og dalbane omdømemessig, opp og nedturer samt noen heftige beskydninger.
Nå virker det mer og mer som at selskapet er seriøst. Selskapet hadde i går presentasjon hos Lars Brandeggen og Xtrainvestor. Akkurat Brandeggen og Xtrainvestor var selskapets største kritikere under en hendelse som rammet selskapet i 2020.
Jeg velger å tro at integriteten til Brandeggen er såpass høy – at å ta inn Lifecare å la dem presentere seg (mot betaling) ikke hadde blitt gjort om man ikke anså selskapet som seriøst med et håndfast produkt.
Historien gjentar seg
Lifecare presenterte seg for Xtrainvestor i går. Selvom det kun var seks individer som overvåket sendingen, ble volumet tidoblet i forhold til tidligere handel. Jeg tror ikke dette er folk som observerte presentasjonen, men noen andre knyttet til det svenske miljøet rundt Redeye.
Våren 2022 – skrev vi om Lifecare. Da var aksje kursen under 2 kroner. Kursen steg til over 5 kr på høyt volum over flere måneder. Før det ble satt en emisjon på 2,50.
Jeg tror dette kan skje igjen – økende volum, mange får fomo og hopper på og presser opp prisen. Selskapet er åpen på et finansieringsbehov, men det er ennå usikkert hvordan dette blir.
Gjennombrudd med gigant!
I går meldte Lifecare at de tar samarbeidet med Sanofi videre og at dette kan utløse finansiering for utvikling av selve produktet.
Personlig vurdering nå er at dette caset lever i beste velgående. Lifecare har levert varene og har nå et produkt som fungerer i vev i minst et halvt år. Teknologien, partnerskapet er såpass spennende at vi skal forsøke å lage til en faktabasert tilnærming om produktet og markedet i nær fremtid.
Jeg tror selskapet gjentar suksessen fra i fjor og jeg tror kursen vil være volatil men stige i tiden fremover, ser fin verdi under 2,50 og tror fort vi ser økte volumer og en kurs over 3 kroner allerede i høst.
Nylige artikler
Trump får rettens medhold i utvisning av migranter
Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak
Industrien får høyere nettleie fra neste år
IMO: Evakurerer 11.000 sjøfolk gjennom Hormuzstredet
– En generasjon som ønsker å stå på egne bein
Flatt på Oslo Børs – Hydro ned 4,5 prosent
Stor trafikk gjennom Hormuzstredet
Mest leste artikler
Ukens aksje: Norsk AI-case med eventyrlig oppside
Desert Control-aksjen kan ha bunnet ut: teknisk analyse av DSRT og mulig oppside
Xoma utvider samarbeidet med Boliden og tester FLOW-teknologi på tungmetallvann
Svensk mikrocap med tredoblingspotensial
Bitcoin i ny kritisk fase: teknisk analyse peker mot 50.000 dollar
Circio Holding-aksjen kan snu opp: teknisk kjøpssignal for CRNA etter wedge-brudd
Oljeprisen faller etter Iran-avtale – derfor kan Brent stige kraftig igjen